Z kim na zakupy

Różnice pomiędzy płciami uwydatniają się na każdym kroku. Nie inaczej jest w przypadku zakupów. Panie nie tylko kupują co innego, w inny sposób, ale nawet powód kupowania jest zupełnie inny. Co ciekawsze, to właśnie panowie spędzają na zakupach więcej czasu… choć może nie jest to do końca trafne wyrażenie. Panowie z racji utartego schematu, pewnej wrodzonej odporności na pokusy, reklamy, promocje i inne, a także na warunki fizyczne – wysyłani są do sklepu z listą zakupową. Jednakże to nie są zakupy według definicji kobiet. Przedstawicielki płci pięknej podchodzą do zakupów jak do mistycznego wydarzenia. Panowie idą do sklepu po nowy sweter – panie udają się na zakupy. Panowie kupują sweter, panie w tym czasie przymierzają wszystko, co im wpadnie w oko, niezależnie czy mają zamiar to kupić czy nie. O ile jednak sweter kupiony przez mężczyznę zawsze pozostanie swetrem, o tyle część garderoby zakupiona przez kobietę może stać się wspomnieniem jakiejś chwili lub etapu życia, może być lekiem na smutki, motywacją do ćwiczeń, trofeum, lub – o dziwo – ubraniem.

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)